Wednesday 29 July 2020

Gremo mi na svoje - kakšno stanovanje iščemo?

Gremo mi na svoje - 3. del

Seveda bi najraje živela nekje na Primorskem, najraje nekje s pogledom na morje. Kar predstavljam si, kako bi sedela na balkonu, pila belo kavo in jedla zajtrk. In pri tem se sanjarjenje za enkrat konča, saj nama lokacijo doma trenutno omejujejo službe, ampak upanje umre zadnje in nekoč se že še vrnem(o) na Primorsko. :)
1. del najdeš tukaj
2. del najdeš tukaj

ISKANJE IN ISKALNI POGOJI

Ker sva vedela, da za ta denar ne bova dobila stanovanja, ki bo dolgoročno uporabno, sva najprej razmišljala o manjšem stanovanju v Ljubljani zato, da ga čez nekaj let lažje prodamo ali oddamo. Pogoji? Vsaj 40 m2 + balkon, dvigalo, funkcionalna razporeditev, ki omogoča ureditev dveh sob, prostor za parkiranje in še kaj bi se našlo, a sva z vsakim iskanjem morala kakšen pogoj izpustiti. Pri balkonu sem pa vztrajala. :)

1. Najprej sva našla 41 m2 veliko stanovanje z balkonom in ustrezno razporeditvijo. Jaz ne bi bila jaz, če ne bi na podlagi fotografij in zapisanih informacij že izrisala tlorisa stanovanja in idejnega načrta postavitve, ampak prodali so ga nam pred nosom. Cena? Okrog 120.000 €. Cena je res visoka, a za Ljubljanske razmere še vedno nižja od ostalih. Razmišljala sva, da bi v njem preživeli kakšnih 7 let in ga nato prodali ali oddali. Po končnem izračunu je to še vedno ceneje, kot najemnina. 

Drugo stanovanje se je nahajalo v enem izmed sosednjih blokov. Idealno! Ker je tloris stanovanja takšen kot ta v katerem smo pravkar živeli, sem imela tloris in rešitev za ureditev dveh sob že izrisano. Seveda so nam tudi tega prodali pred nosom. Cena za 40 m2 je bila 117.000€.

Tretje stanovanje si je ogledal le moj dragi. Mene ni najbolj pritegnilo, ker ni imelo balkona, ampak sem vseeno tudi za to stanovanje izrisala okviren tloris in novo razporeditev. On po ogledu ni bil najbolj navdušen, zato je rekel, da bi bila jaz še manj in iskala sva naprej. 50 m2 za 129.000€

Četrto potencialno stanovanje mi je takoj padlo v oči. Sicer se je nahajalo izven Ljubljane in bilo je v 5. nadstropju brez dvigala, ampak bilo je brez opreme, veliko, z dvema balkonoma in v njem sem videla velik potencial. Predvsem mi je bilo všeč, ker so bili prostori razporejeni v dveh nadstropjih. Tam sem si nas kar predstavljala in že sem videla kako bi ga prenovili. Še preden sva uspela poklicati, je bil oglas že umaknjen, saj je bilo stanovanje prodano.Bilo je veliko nekje med 70 - 80 m2 in prodalo se je za 104.000€.

Takrat sva se odločila, da svoje iskanje razširiva tudi na območje izven Ljubljane, ker v Ljubljani očitno ne bova našla nič primernega. Večinoma so se 40 m2 velika stanovanja prodajala za 140.000€, 50 m2 za 150.000€ in tako naprej...če samo pomislim, kaj bi za ta denar dobila kje drugje.

Peto stanovanje je imelo potencial, ampak ni bilo najbolj idealno. 55 m2, okolica Ljubljane, sicer pa v 4. nadstropju brez dvigala in orientirano na sever. Tudi pri tem sem izrisala tlorisno razporeditev, ker sem imela nekaj idej kako bi ga prenovila, ampak me po ogledu ni ravno pritegnilo. Je vredno vsakodnevne hoje v 4. nadstropje? Cena 120.000€.

Šesto stanovanje smo si ogledali na isti dan, kot 5. Po fotografijah me ni najbolj prepričalo, ampak iskala sva stanovanje, ki bi ga lahko prenovila, zato me notranjost ni toliko zanimala kot to, kaj se iz stanovanja lahko naredi. Po ogledu mi ni delovalo slabo, vendar sem se spraševala, če je vredno vsakodnevne vožnje v Ljubljano? 62 m2 z balkonom, 1. nadstropje brez dvigala, veliki prostori, ki se jih lahko preuredi, cena 128.000€. Ni bilo slabo, ampak ni bilo to to. Po ogledu sem si izrisala tloris in naredila par okvirnih razporeditev, da sem dala vse svoje ideje na papir in videla kaj nam prostor lahko ponudi. Stanovanje nama je pokazal agent in ker naj bi bilo za stanovanje veliko povpraševanja, sva rekla, da sporočiva v roku par dni.



NEKAJ UGOTOVITEV

1. v napisano kvadraturo stanovanja v oglasu so večinoma vključene vse površine - tudi klet in balkon
2. če ima stanovanje veliko površino, še ne pomeni, da je funkcionalno. Lahko imaš stanovanje 70 m2, pa si z njim ne moreš nič pomagati, medtem, ko bo 60 m2 stanovanje s funkcionalno razporeditvijo super. Vedno poglej, koliko površine zasedejo npr. hodniki.
3. fotografije lahko lažejo. Predvsem pri oglasih nepremičninskih agencij so fotografije velikokrat narejene s širokokotnim objektivom, zato da fotografija zajame celoten prostor, ampak takšna fotografija ti da občutek, da je prostor večji kot je v resnici.
4. oglasom manjkajo tlorisi. Jaz si na podlagi fotografij že znam predstavljati prostor in razporeditev, vendar veliko ljudi nima občutka za prostor in z dodajanjem tlorisov bi si prodajalci in kupci prihranili kar nekaj časa.
5. cena večinoma ni zadnja. Kupci jo bomo želeli znižati, prodajalci pa to vedo in jo (večinoma) nalašč malo dvignejo, da jo imajo možnost znižati do svoje želene cene.
6. veliko stanovanj in hiš se proda še preden pride oglas na internet. Ko sva klicala različne nepremičninske agente glede določenega oglasa, so nam včasih ponudili stanovanje, ki so ga ravno dobili in še ni bilo objavljeno. 

Bi dodal/a še kaj? Kakšne izkušnje imaš pa ti z iskanji nepremičnin?

*konec 3. dela*

1. del najdeš tukaj
2. del najdeš tukaj


SHARE:

No comments

Post a Comment

Share your thoughts:

Blogger Template Created by pipdig